تفاوت هاوال H2 با رنو کیچر!
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

رنو کپچر یه کراس اوور ساب کامپکت فرانسوی هستش که بر روی پلتفرم B رنو نیسان ساخته شده. کپچر در سال 2013 در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و در همان سال به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. کپچر در سال 2016 و توسط ایران خودرو وارد بازار کشورمان شد و به سرعت تبدیل به یک خودرو محبوب شد.هاوال H2 یه کراس اوور کامپکت چینی هستش که در سال 2014 معرفی شدش و چندی قبل توسط گروه بهمن به بازار کشورمان راه پیدا کردش.

 

درباره ی سایپا کوییک با برلیانس H220 چه تفاوتی دارند؟کدام را بخریم؟ بیشتر بخوانید.

 

 

البته هاوال H2 چند سال قبل توسط یک شرکت دیگر در راه ورود به ایران بود که به دلیل عملکرد و وضعیت نامشخص شرکت، این اتفاق رخ نداد و نهایتا گروه بهمن این خودرو را وارد خط تولید خود کرد.

هاوال یکی از کمپانی‌های خوشنام در چین است و موفق شده برخی از محصولات خود را در کشورهای مطرح به فروش برساند. البته هاوال خود یکی از برندهای زیرمجموعه گریت وال چین است که خود یک کمپانی بزرگ به شمار می‌رود. قرار بود چند محصول دیگر هاوال هم توسط گروه بهمن وارد بازار ایران شود که به دلیل قانون منع واردات خودرو و مشکلات دیگر، این اتفاق رخ نداد.هاوال H2 به تازگی وارد بازار شده و مدت زیادی از تولید آن در ایران نمی‌گذرد اما در همین مدت کم توانسته خود را به عنوان یک خودرو باکیفیت معرفی کند. هاوال H2 و رنو کپچر در دو سبک کاملا متفاوت طراحی شده‌اند اما اگر بخواهیم آنها را با هم مقایسه کنیم، کپچر به دلیل پختگی و در عین حال مدرن بودن، گزینه بهتری است.

طراحی کابین هاوال H2 کمی پیچیده‌تر از کپچر است هرچند نمی‌توان آن را کاملا به روز و مطابق استانداردهای جهانی دانست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا در بالای آن جای گرفته‌اند. داشبورد یکپارچه و ساده است اما نه به سادگی کپچر. هر چند که انتخاب میان این دو خودرو به سلیقه شما بستگی دارد و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. هاوال H2 از نظر کیفیت سواری عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهد و می‌توان برای سفرهای طولانی به آن امیدوارد بود.

هاوال H2 به امکانات رفاهی و ایمنی چون 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر تصفیه هوا، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، کروز کنترل، سانروف، دوربین و سنسور دنده عقب مجهز شده است.

موتور به کار رفته در هاوال H2 یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو است که می‌تواند 148 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال دهد. این موتور باوجود اینکه قدرت بیشتری در مقایسه با موتور موجود در کپچر دارد، ولی شتاب بهتری را برای H2 به ارمغان نیاورده و حتی کندتر از رقیب فرانسوی است. این اتفاق بیشتر به وزن بالاتر هاوال H2 مربوط می‌شود.

هاوال H2 یک خودرو چینی باکیفیت است و خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری در مقایسه با سایر خودروهای چینی دارد اما اگر بخواهیم آن را با رنو کپچر مقایسه کنیم، باید کپچر را خودرو بهتر و باکیفیت‌تری بدانیم. در مجموع کپچر ارزش خرید بالاتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: